Veiligheid

Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Nieuwe schutters krijgen goede instructies om veilig met de wapens om te gaan. Tot op heden (2017) zijn voor onze schietsport geen vergunningen nodig, maar dit kan gaan veranderen. Nieuwe leden vanaf 16 jaar en ouder dient voor het lidmaatschap bij de K.N.S.A. een zogenaamde VOG (verklaring omtrent het gedrag) overlegd te worden. Mensen met een crimineel verleden kunnen geen lid worden van onze onze club.

De kosten

De contributie bedraagt jaarlijks eenmalig 165 euro voor een hoofdlid en 100 euro voor jeugdleden tot 20 jaar, tevens zal er eenmalig voor het inschrijven bij de K.N.S.A. een bedrag betaald moeten worden (Bedrag wordt bepaald door K.N.S.A.).

Deelname aan de clubcompetitie en Kring Midden Brabant is kosteloos, evenals de benodigde schietkaarten. Alleen kogels zijn voor eigen rekening.

Een doosje met 500 kogels kost ongeveer 8,00 euro. Per serie/wedstrijd worden gemiddeld 50 kogeltjes gebruikt.

De kosten voor een wapen variŽren erg. Meestal begint men met een tweedehands wapen. De kosten daarvan liggen ongeveer tussen de 250 en 750 euro. Voordat je tot aanschaf overgaat kun je zolang je wilt gebruik maken van een clubwapen.

Informatie

Voor meer informatie, of om gewoon eens een keer te komen kijken wat het allemaal inhoudt, kun je terecht op vrijdagavond vanaf 20.30 uur in sporthal en jeugdhuis Pius X, Heidonk 28 5298 VN Liempde.

Download onze folder en print hem uit, zodat u alles eens rustig kunt nalezen: Folder.pdf

U kunt ook altijd een e-mail sturen naar: info@luchtschietverenigingboxtel.nl